Yliliikuvuus – rullaus ja tukilihakset

Usein kysytään, voiko yliliikkuva henkilö rullata. Usein myös kuulee, että se on kielletty, koska rullaus löystyttää kudoksia, mikä olisi haitaksi. Tämä kertoo, että kommentoija ei tiedä rullan käytöstä kuin yhden tekniikan.

Todellisuudessa rullalla voi tehdä useita eri tekniikoita eikä sillä tarvitse löystyttää kehoa.

Tein yliliikkuvuuteen liittyen videon, jossa selitän kolme muuttujaa ja miten ne sidotaan yhteen. Lisäksi kerron, miksi rulla on itseasiassa loistava, mielestäni välttämätön väline yliliikkuville, ja miten rullaus ja tukilihakset liittyvät toisiinsa.

Katso video:


Rullaaminen ihan oikealla perinteisellä rullalla, jonka päällä itse liikutaan ja kannatellaan kehoa, on jo itsessään hyvä harjoitus ja parantaa tukilihaksistoa ja proprioseptiikkaa. Rullaus on siis paljon enemmän kuin vain avaamista, se on liikuntaa, kun sen tekee oikein. Rullan päälle ja liikkeelle siis! 🙂

Jos haluat oppia toiminnallista kehonhuoltoa, osallistu koulutukseen! Vedän koulutuksia ympäri Suomen. Opit oikeat tekniikat, asennot ja teoriat sekä välineillä että omalla kehollasi.

Katso koulutuskalenteri ja tule mukaan!

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s