Millaisia tuloksia rullalla ja huollolla on saatu?

Haastattelin muutamia valmentajia ja urheilijoita, jotka ovat käyttäneet rullaa ja liikkuvuus-/ kehonhuoltotekniikoitamme. Tässä heidän kokemuksia ja vinkkejä!

Hanna Saario, valmentaja ja bodyfitnessin Suomen mestari 

Hanna mainitsee nämä kolme asiaa:

1. Suunnittele joka treenipäivä ja viikko etukäteen treenit: niiden teho ja tavoitteet!

2. Rullaa treenin jälkeen:

”Kovan treenin jälkeen esim. jalat tuntuivat nesteisiltä ja raskailta, joten tässä kohtaa tarkoituksenani oli saada niitä nesteitä ja happoja liikkeelle. Ihanaa ja rentouttavaa puuhaa!”

3. Muista vastapaino fyysiselle tekemiselle.

Lue koko bloggaus Hannan omassa blogissa.

Niklas Räsänen, Ammttinyrkkeilijä, 10 voittoa eikä yhtään tappiota. 

Haastattelin Niklasta salilla treenien lomassa.

(Videolla on vähän heikko äänenlaatu, sillä salilla oli treeni meneillään.)

Tärkeimmät pointit mitä Niklas kertoi kokemuksistaan olivat

  1. On mukava tehdä huoltoa, kun on tietyt syyt ja tietyt tekniikat ja suunnat, eikä vain venytellä venyttelyn takia.
  2. Niklas on saanut rullan ja liikkuvuusharjotsten kanssa lantioon reilusti lisää liikkuvuutta, joka onkin nyrkkeilijälle äärimmäisen tärkeää. (Tämä ilmeni muuten myös siten, että Niklas lähenee spagaatiin pääsyä huimaa vauhtia. Kun hän sen tekee, koetan saada hänet videolle sen kanssa 🙂 )
  3. Rentouden kautta on tullut lisää räjähtävyyttää ja sähäkkyyttä lyönteihin.

Jenni Ahosilta Personal trainer

Jenni kertoo videolla TOP 3 tulokset mihin hän on rullailun kanssa törmännyt.

Jennin TOP kolmosessa on kyykyn muuttuminen, mutta kaksi muuta pitää katsoa videolta, sillä ne ovat niin uskomattomia, että parempi kuulla suoraan Jennin suusta 🙂

Jennin löytää Facebookista myös!

Jenna Ahjoniemi, Finnbody Omaohjaaja

Ohjannut ryhmäliikuntaa ja PT asiakkaita yli 10 vuotta.

Taustalla myös koripalloa MM-tasolla ja Liikuntaneuvojan koulutus

Jenna kertoo mm.

  1. PT asiakkaiden kanssa hän on muunmuassa keskittynyt maastavedon liikeradan parantamiseen, jotta asiakas on saanut tarpeeksi voimaa ja liikkuvuutta liikkeen suorittamiseen. Tulokset näkyvät selkeästi asiakkaiden suorituskyvyssä.
  2. Ryhmätunneilla hän on käyttänyt muunmuassa vartalonkiertoja testaukseen. Liikeradan parantumisen saa selkeästi havainnollistettua asiakkaille dynaamisten venytysten ja rullailun avulla.
  3. Jennan oma keho on kovilla työnsä vuoksi. Hänelle kertyy yli kymmenen ryhmäliikuntatuntia viikkon ja huoltaakin sekä rullan, että pallon avulla kehoaan 1-2krt vkossa omatoimisesti.

http://www.finnbody.com/app/gyms/view/-/gid/29/mode/trainers

Lue Jennan koko haastattelu

Mitä minulle itselle on tapahtunut – tämä on aika erikoista…

Suurin ja erikoisin asia mitä itse olen saanut tulokseksi, on liikkvuuteni, ei pelkkä liikerata, vaan tapa jolla keho liikkuu. Olen ollut nuoresta asti jäykkä, koska en ole koskaan venytellyt ja olen treenannut vain kovaa. Nykyään pääsen spagaatiin hyvin erikoisella tavalla…

Katso tästä mitä on tapahtunut:

Jukka Harju

foamroller.fi pääkouluttaja ja valmentaja

Tule mukaan mukaan koulutuksiimme, joita järjestämme ympäri Suomen!

Kurkkaa koulutuskalenterimme tästä!

P.s. Jos haluat kokonaisen viikon treeniohjelman aktiiviseen palautumiseen, voit tilata sen tästä!

Ohjelma on ilmainen. Se on osa kokonaisuutta, mutta ilmainen viikko ei sido sinua mihinkään.

Haastattelussa Jenna Ahjoniemi

Jenna Ahjoniemi, Finnbody Omaohjaaja

Ohjannut ryhmäliikuntaa ja PT asiakkaita yli 10 vuotta.

Taustalla myös koripalloa MM-tasolla ja Liikuntaneuvojan koulutus

Jenna on käyttänyt koulutuksemme pohjalta rullia sekä PT asiakkaiden kanssa että ryhmäliikuntatunneilla. Hän on käyttänyt testaukseen muunmuassa vartalonkiertoja, joiden liikeradan parantumisen saa selkeästi havainnollistettua asiakkaille dynaamisten venytysten ja rullailun avulla. Jenna kertoi, että useimmat asiakkaat ovat kokeneet ahaa-elämyksen näillä havainnollistavilla esimerkeillä. Käytännön työkalut ja teoriapohjan tähän hän oppi meidän Fasciapäivässämme.

PT asiakkaiden kanssa hän on muunmuassa keskittynyt maastavedon liikeradan parantamiseen, jotta asiakas  on saanut tarpeeksi voimaa ja liikkuvuutta  liikkeen suorittamiseen. Tuloksia hän on antamillamme työkaluilla on selkeästi asiakkaiden suorituskyvyn parantamisessa saanut.

Ryhmäliikunta-/kehonhuoltotunneilla hän on käyttänyt rullaa erilaisilla tekniikoilla. Hän painottaa pehmeätä rullailua, jotta tunneilla ei väärillä tekniikoilla irvisteltäisi kivun vuoksi. Hän opettaa rullailun eri tekniikat hitaasti samalla kertoen mikä saa tuntu ja minkä verran. Myöskin kertoen asiakkaille vaarat mitä liika kipu rullatessa voi aiheuttaa. Ryhmäliikuntatunneilla asiakkaat ovat olleet ”ihmeissään” hyvällä tavalla sekä rullailusta että uudenlaisista venytystekniikoista. Useilla venyttelytunneilla käytetään vain staattista venyttelyä.

Jennan oma keho on kovilla työnsä vuoksi. Hänelle kertyy yli kymmenen ryhmäliikuntatuntia viikkon ja huoltaakin sekä rullan, että pallon avulla kehoaan 1-2krt vkossa omatoimisesti. Hän on kokenut niillä hyödyn varsinkin usein kiristäville etureisille. Olo ei ole yhtä tukkoinen kuin silloin kun rullailu ei ole ollut mukana omassa harjoittelussa.

Hänen suosikkirullansa on valikoimastamme Proroller, joka sopii erilaisten tekniikoiden avulla palautteluun, ennen treeniä sekä kehonhuoltoon ja tietysti kovempienkin ”solmujen”  availuun.

foamroller

 

 

Jos sinua kiinnostaa saada tietoa fascioiden ja hermoston käyttäytymisestä, sekä välineet aktiiviseen palautumiseen ja toiminnalliseen kehonhuoltoon Käy katsomassa koulutuskalenteri tästä!

P.s. Jos haluat kokonaisen viikon treeniohjelman aktiiviseen palautumiseen, voit tilata sen tästä!

Ohjelma on ilmainen. Se on osa kokonaisuutta, mutta ilmainen viikko ei sido sinua mihinkään.